ישראלים שיש ברשותם 200-500 אלף שקל פנויים יכולים למצוא הזדמנות נדל"נית בבירת הונגריה, וחברה יזמית ישראלית כבר עלתה על הגל ומוכרת לישראלים דירות להשכרה לתיירים. אבל כמה באמת עולה דירה בעיר, מה הרווח שהיא יכולה להניב ובעיקר – מה הסיכונים הכרוכים בהשקעה?

ענבל עומר |פורסם:  30.01.16 , 10:21

מתל-אביב לבודפשט: במחצית השנייה של 2015 צנח משקל המשקיעים מקרב רוכשי הדירות בקרוב ל-60%, לפי נתוני משרד האוצר שפורסמו השבוע. בכנסי משקיעים שנערכו בחודש האחרון התעניינו לא מעט ישראלים בקניית דירות בחו"ל במקום בארץ. נראה כי אחת הערים שמעניינת בימים אלה את משקיעי הנדל"ן הישראלים היא בודפשט, בירת הונגריה, ומי שזכתה לכינוי "פריז של מזרח אירופה".

בסיור עיתונאים שנערך בחודש שעבר בעיר, הציגה חברת סאפלינג קפיטל, העוסקת ברכישה, ניהול ואחזקת נכסים בבודפשט, את יחידות הדיור שהיא משווקת למשקיעי נדל"ן ישראלים – בעיקר דירות לתיירים. "הביקוש לדירות האלה הוא אדיר", מסביר ברק שרעבי, מנכ"ל החברה, את האסטרטגיה השיווקית, "כיום תיירים מעדיפים לשכור דירות מאשר ללון בבתי מלון".

שרעבי מספר כי בתחילת דרכה, תכננה החברה לרכוש דירות ולמכור אותה למשקיעים שישכירו אותן לקהל הסטודנטים הממלא את העיר. "אך בהמשך החלטנו למנף את העסק הזה לכיוון של התיירות, והיום המשקיע הישראלי רוצה קודם לנסות להציע את הדירה לתייר שישכור אותה – השכרה לסטודנטים היא בעדיפות נמוכה יותר".

הכנסה של 60 אלף שקל בשנה
על הגשר המתנשא מעל נהר הדנובה, מול העיר העתיקה והמבנים המפוארים, אפשר לחוש את עברה ההיסטורי של בודפשט – בירת המדינה, שהצליחה להשתחרר לחלוטין מהשלטון הקומוניסטי של ברה"מ רק ב-1991. העיר נחתכת על ידי הדנובה לשני חלקים – בודה ופשט. בעוד בודה שומרת על אופי אריסטוקרטי ופסטורלי, פשט היא הלב הפועם של הבירה ההונגרית.

לכתבה ב-YNET